zondag 11 november 2018

Herfst labelkaart

Dag iedereen

Bij Dutch card lovers werd ik winnaar met m'n 'kattebelletje'-kaart en mocht dan ook gastdesigner zijn.  Het was voor mij wel een moeilijke opdracht, ik kreeg nl. dit plaatje ter inspiratie, dit had ik nog nooit eerder gedaan.


Het eerste moment had ik geen idee wat ik daar mee moest, effe laten bezinken dus.
Later bedacht ik dat het een herfstkaart zou worden waar het okergeel zou inkomen en ik dacht meteen ook aan een stempel die ik had, nl de dame met haar wijde jurk.  Als basis maakte ik een dubbele bruine labelkaart met daarop een iets kleinere label in designpapier.  Langs één kant nog een half verscheurde okerkleurige label erop, hier heb ik ook een gaatjesstans van Tim Holtz in verwerkt om het wat speelser te maken.  De dame kreeg een kleurtje maar de jurk heb ik op designpapier gestempeld, uitgeknipt en op de stempelafdruk geplakt en het geheel uitgeknipt zodat ik ze wat verhoogd kon opplakken.  Dan alleen nog vallende blaadjes toegevoegd, de ene al wat hoger geplakt dan de andere.  De randen wat bewerkt met gouden wax, dat potje kwam ik toevallig tegen. Ik vond wel dat het nogal plakkerig was daarom heb ik het wat laten drogen en daarna wat opgepoetst met een doekje en ja hoor toen was het mooi glad.  Dan nog een gaatje gemaakt door de bovenste label, lintje erdoor en onderaan nog een vogel (van een wasknijpertje gedaan), later vond ik dat dan weer niet zo'n goed idee maar hij had wel goeie lijm gekregen dus hij moest blijven.

Gebruikte materialen :
Crealies : labels CNLE LT n°12
Sizzix Tim Holtz thinlits 660220 : gaatjesstans
Prima Marketing : doll stamp 910198
Starlights wax : white gold
Ali : blaadjesstans

Challenges : 
4-season challenge 14 : kleurenpalet


Bedankt voor je bezoekje, dat doet me plezier.
Groetjes, Annie


 

9 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je de inspiratie van het geleverde plaatje goed hebt vertaald in je kaart. Prachtige herfstkaart in mooi kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat heb je prachtig gedaan Annie, ik vind hem zeer geslaagd!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ‘m prachtig Annie! Bedankt voor je bijdrage als gastdesigner bij de Dutch Card Lovers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een prachtige kaart gemaakt als gast-designer Annie. Het thema is heel goed terug te vinden. De jurk van het meisje heb je heel mooi bewerkt en de blaadjes en gescheurde papier maken het helemaal af vind ik.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een prachtige tag gemaakt Annie, mooie afbeelding, super de bladeren, echt perfect gedaan,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige kaart als gastdesigner! Je hebt je heel mooi laten inspireren, leuk met het stempelwerk op dessinpapier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk geworden Annie !

    Groetjes Sandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerd, erg mooi!
    Bedankt voor het meedoen met onze kleurenchallenge op het 4 Season blog.
    grtz. Colien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, altijd leuk om te lezen.
Annie